ОПИС ДОСВІДУ
РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ
ПЕТРІВСЬКОЇ ЗОШ
І-ІІ СТУПЕНІВ
ШАДУРИ ЮРІЯ
АНАТОЛІЙОВИЧА.
Я, Шадура Юрій Анатолійович 1978 року народження в 2002 році закінчив
Полтавський педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, отримавши
спеціальність вчитель історії. З 1995 по 1997 рр працював старшим піонервожатим
в школах Глобинського району, з 2000 по 2002 рр. - вчитель історії та географії
Кривушівської ЗОШ І-ІІ ст. Кременчуцького району. З 2002 року і поданий час
працюю в Петрівській ЗОШ І-ІІ ст. на посаді вчителя історії,загальний
педагогічний стаж – 17 років. Завідуючий історико-краєзнавчим музем в с.Турбаї
на громадських засадах.
Працюю над проблемою: « Використання інтерактивних методів навчання на
уроках історії».
У своїй педагогічній діяльності впроваджую елементи інтерактивних
навчально-педагогічних технологій, використовуючи на уроках комп*ютера, мультимедійного
проектора, глобальне завдання яких – розпалювати і підтримувати інтерес
особистості до пізнання, стимулювати її творчий розвиток.
Зараз в педагогічній практиці з*являються рольові ігри, різноманітні
турніри, змагання. Все це є сьогодні актуальним, оскільки в підлітковому віці
спостерігаються потреби у створенні власного світогляду, прагнення до
дорослості, розвиток фантазії, уяви, спрямованості на самоствердження в
суспільстві. З огляду на це, і є найбільш продуктивними інноваційними методами
навчання.
Саме такі уроки залучають підлітка
до діяльності розв*язання
завдань та проблем, ставлять його в позицію
причетності до певних подій. Адже відомий педагог А.Макаренко стверджував: « Яка
дитина в грі, така вона здебільшого буде в праці».
У своїй педагогічній діяльності я
використовую такі форми уроків – уроки-рольові ігри, урок-семінар, урок-гра «
Що?Де?Коли?», урок-шоу
« Поле чудес»( використання елементів ребусів, кросвордів), брейн-ринги,
уроки-вікторини, уроки-екскурсії, уроки-зустрічі.
Використання нестандартних уроків
сприяє підвищенню обізнаності та освіченості дітей; поглибленню знань з
предмета, підвищенню кругозору учнів; перевірці знань учнів в ігровій та
захоплюючій формі; активному розвитку пізнавальних процесів в учнів. Нестандарті
уроки доповнюють традиційні уроки, які я використовують у своїй практичній
діяльності.
Велику роль є пошук і дослідження.
Перед учителями-гуманітаріями нині постає питання: Як пробудити інтерес учнів
до мистецтва, як ознайомити дітей з красою та унікальністю історії та культури
свого регіону, відповіді на ці питання дає курс « Музейна педагогіка». Мета
курсу ґрунтується на принципах особистісно-орієнтованого навчання, -
організувати ефективне засвоєння учнями історично-культурної
спадщини, виховати національну свідомість,стимулювати зацікавленість молодого
покоління видатними особистостями та творчими постатями всеукраїнського та
світового рівня, формувати в дітях почуття гордості за рідне село.
На базі Петрівської ЗОШ І-ІІ ст. здійснюється
пошуково-краєзнавча робота, створений історико-краєзнавчий гурток, керівником
якого є вчитель історії. Функціонує історико-краєзнавчий музей ( музей
Турбаївського повстання) на базі якого проводились музейні уроки
« Рідний край», «Турбаївське повстання». Уроки-екскурсії проводяться
щорічно,як для учнів школи, так і для інших дітей району, методичних об*єднань
вчителів історії та гостей.
На базі школи впроваджується
музейно-педагогічна програма « Школа молодого екскурсовода», де діти різного
шкільного віку оволодівають мистецтвом екскурсу. На заняттях гуртка діти в ролі
екскурсоводів удосконалюють навички спілкування з аудиторією.
Таким чином ми бачимо, що в управлінні виховним процесом школи
ефективним є залучення школярів до всіх можливих форм діяльності,яке
сприятиме патріотичному та національному вихованню дітей. Адже головна
перевага в тому, що використання цих технологій допомагає учням відчувати
повагу до себе, самоствердитись, розвивати відчуття часу, епохи, якості
дослідника, вивчати історію з інтересом.
Можна зробити висновок, що
духовно-моральне виховання, як і виховання взагалі, повинно базуватися на
знанні тих компонентів буття, культури, які формують в цілому уявлення про
Батьківщину, її культурно-історичні традиції і цінності кращих її представників.
Тому роль і музеїв у формуванні в
учнівської молоді громадянського світогляду має важливе значення, оскільки такі
якості як усвідомлення взаємозв*язку поколінь, виховання любові до праці,
рідної землі, мови, культури, вивчення та пропаганди пам*яток історії і природи
рідного краю, поваги до людей праці можливо сформувати в умовах музейного
середовища.
Комментариев нет:
Отправить комментарий